Zero-emissions powertrain has no impact on load space
The H350 Fuel Cell concept would be suitable not only for door to door and urban missions, but also to extended mileage missions thanks to the improved autonomy. With the Fuel Cell powertrain capable of producing up to 100 kW (136 ps) and 30.6kg.m, the H350 Fuel Cell Concept is able to reach speeds of up to 150 kph – similar performance to LCVs powered by an equivalent internal combustion engine. Sept. Hyundai’s Fuel Cell powertrain was demonstrated successfully during the 2006 FIFA World Cup in Germany, with the company’s Fuel Cell city bus used as an official vehicle throughout the tournament. The 2016 IAA Commercial Vehicle Show is the world’s foremost exhibition for mobility, transport and logistics in the commercial vehicle segment. There are currently 50 units of ix35 Fuel Cell in use for members of the public in Munich, Germany. The company’s Fuel Cell powertrain represents a truly viable form of propulsion for everyday vehicles, from passenger cars to LCVs, and is the product of Hyundai’s commitment to sustainable transport. The Hyundai ix35 Fuel Cell is the world’s first mass-produced and commercial available Fuel Cell vehicle, and is available to order from Hyundai’s dealer network. Propelled by a near-silent electric motor, it also produces significantly less noise than conventional vehicles. The H350 Fuel Cell’s powertrain is formed of a hydrogen tank, fuel cell stack, high-voltage battery pack, inverter, and electric motor. The 700-bar high-pressure hydrogen tanks, located under the floor of the vehicle between the two axles, store 7.05 kg of compressed hydrogen, which is then broken down into protons and electrons in the fuel cell stack. The H350 Fuel Cell Concept has a total range of 422 km, and emits only water. The Lab will explore four key areas: freedom to use mobility whenever and wherever; freedom to connect to everyday life while on the move; freedom from accidents and inconveniences; and freedom from environmental pollution and energy exhaustion. The powertrain is intelligently packaged in such a way that its installation has no impact on the H350’s load area. Depending on wheelbase, the H350 provides 10.5 m³ or 12.9 m³ space – sufficient to accommodate five standard European pallets – or room for a 14-seat passenger compartment. The Fuel Cell driveline enables almost silent operation of the vehicle contributing also to a reduction in noise pollution what makes it especially suitable for night deliveries in urban areas. 21, 2016 – H350 Fuel Cell Concept at the 2016 IAA Commercial Vehicle Show in Hanover taking place from September 21 to 29. The electricity produced by the fuel stack is then stored in a compact 24 kW lithium-polymer battery pack, with the inverter converting the energy to an alternating current to power the 100 kW electric motor. World leader in hydrogen fuel cell technologyHyundai Motor is a world-leader in the development of hydrogen fuel cell technology, opening the world’s first mass production facility for Fuel Cell vehicles in February 2013. Hyundai Motor’s press conference takes place on Stand C61 in Hall 13, and begins at 11.00 CET, September 21. The powertrain study shows the potential for the company’s advanced hydrogen fuel cell technology in the light commercial vehicle (LCV) segment. Providing a glimpse into the future of the LCV, Hyundai Motor’s H350 Fuel Cell Concept shows the suitability of the company’s pioneering Fuel Cell powertrain for commercial application. Unlike a conventional electric vehicle, which requires a number of hours to recharge, the 175-litre hydrogen tank can be filled in under four minutes – similar to the time it takes to refill a tank of gasoline or diesel in a vehicle with a traditional internal combustion engine.
Oбычный Hyundai H350 дoступeн в трex вaриaнтax: грузoвoй фургoн, микрoaвтoбус и шaсси с кaбинoй, a тaкжe сo стaндaртнoй (3435 мм) и удлинённoй (3670 мм) кoлёснoй бaзoй. Исxoдя из тaкиx прeимущeств в Hyundai прeдпoлoжили, чтo вoдoрoдныe фургoны имeют xoрoший пoтeнциaл для нoчныx пeрeвoзoк в гoрoдax и мeждугoрoдниx дoстaвoк грузoв. При этoм oн прaктичeски бeсшумeн кaк любoй элeктрoмoбиль и нe выбрaсывaeт в aтмoсфeру врeдныe вeщeствa. H350 Fuel Cell спoсoбeн рaзгoняться дo 150 км/ч, что сопоставимо с максимальной скоростью серийных коммерческих машин такого класса с двигателями внутреннего сгорания. В Hyundai H350 Fuel Cell четыре баллона высокого давления (до 700 бар) установлены под полом между передней и задней осями. (422 Нм).
Показать пресс-релиз
Скрыть
Hyundai Motor to Unveil H350 Fuel Cell Concept at the 2016 IAA Commercial Vehicle Show in Hanover м в зависимости от размера колёсной базы. Габаритная длина Н350 – 5.5 или 6.2 м, он оснащается 2.5-литровым турбодизелем CRDI, который сочетается с 6-ступенчатой МКПП. Мотор доступен в двух вариантах мощности: 150 л.с. (373 Нм) и 170 л.с. Кроме того установкой на топливных элементах можно оснастить пассажирскую версию H350 с 14-местным салоном. В них закачивается до 7.05 кг водорода, который затем используется для выработки электрической энергии в системе топливных ячеек. Впрочем, о возможности серийного выпуска коммерческих водородомобилей корейцы пока ничего не сообщают. Полученная в результате химической реакции электроэнергия накапливается в литий-полимерной батарее ёмкостью 24 кВт⋅ч, а затем используется для питания мотора мощностью 100 кВт (134 л.с.).
Hyundai H350 Fuel Cell Concept
Силовая установка скомпонована таким образом, что объем грузового отсека сохранился на уровне обычного Hyundai H350 — от 10.5 до 12.9 куб. Запас хода новинки составляет около 422 километров, при этом заправка водородом занимает не более четырех минут, а единственным «выхлопом» является чистая вода. Компания Hyundai представила на выставке коммерческой техники IAA 2016 в Ганновере прототип фургона H350 Fuel Cell с силовой установкой на топливных ячейках. Этого достаточно для размещения пяти европаллет.
Hyundai Motor demonstrates light commercial vehicle application for hydrogen fuel cell technology
H350 Fuel Cell Concept takes under four minutes to ‘refuel’